A versenyzők rendszeresen panaszkodnak, hogy az elektronikai eszközök túl nagy szerepet játszanak a MotoGP-ben. Többen az új segédeszközök betiltásátkövetelki - egyesek szerintlegutóbb, Doningtonban még esőben is túl künnyű volt vezetni a járműveket.
A megállapításokkal Casey Stoner is egyet ért, de nem számol azzal hogy a kipörgésgátlót is száműznék a döntéshozók. "Teljesen egyetértek a versenyzőtársaimmal. Ugyanakkor a sportág vezetői nem akarnak viszakozn, ami érthető. 70-80 százalékkal kevesebb csont törik össze, mint korábban, kevesebb a baleset, a probléma - hogyan forduljunk vissza innen? Nem lehet ha a biztonságról van szó" - fejtette ki a 2007-es világbajnok ausztrál. Stoner azt is mondta, hogy bár személy szerint nem szereti ezt az eszközt, csapata nemrég változtatott a motor elektronikáján és azóta ő maga is többet használja. "Csak Barcelónában találtuk meg a jó rendszert, Segített megszelídíteni a Ducatit. Egészodáig sosem használtam kipörgésgátlót, sosem szerettem azt az érzés és ez nem is változott meg. De élhetünk nélküle. Amikor elköveted a nagy hibát, megment téged. Utálom beismerni de segít" - jelentette ki Stoner.
Talma:
- A kipörgésgátlő nekünk is sok fejtörést okoz, hogy használjuk vagy ne. Eddig mindig használtam valamilyen formában, de nehéz a jó beállítást megtalálni. A 250-es motoron jobb volt az érzetem nélküle, ezt bizonyítja a Japánban elért negyedik helyezésem ahol először nem használtam a rendszert. A MotoGP más, de lehet hogy itt is kipróbálom majd milyen a gép kipörgésgátló nélkül.
(talma.hu)